PLITVIČKI VLAKOVI I BRODOVI

Urednik Uncategorized @hr

Jedna od zanimljivosti Nacionalnog parka Plitvička jezera svakako su Plitvički vlakovi i brodovi koji se koriste za prijevoz posjetitelja.

Kada se spomene Plitvički vlak prva pomisao je da je to stvarno vlak koji vozi prugom, međutim ipak se radi o vozilu na kotačima koje prometuje cestom. Plitvički vlak uveden je za interni prijevoz posjetitelja parka 1977. godine i prometuje na dionici Rapajinka – Velika Poljana – Labudovac u duljini 6,5 km. Najvećim dijelom trasa ceste prolazi uz jezera tako da posjetitelji panoramski mogu razgledati Plitvička jezera.

Slika 1. Plitvički vlak danas

Prva dva vlaka 1977. nabavljena su od njemačke tvrtke Borco Höhns. U to doba bila su prava atrakcija na ovim prostorima pa valja izdvojiti reakciju otpravnika vlakova u Karlovcu koji je rekao „…da to ličkim cestama ne ide“, a službenica na tehničkom pregledu je rekla “da nemaju formular za takvo vozilo“. Vlakovi su ipak registrirani i vozili su, a kapacitet im je bio 114 putnika (vučno vozilo i dvije prikolice). Godine 1987. nabavljena su još 3 vlaka, ali je ovaj put proizvođač bila slovenska Avtomontaža dok je vučno vozilo i dalje bilo iz Njemačke.

Slika 2. Plitvički vlak 1977.
Slika 3. Plitvički vlak 1980.

Nakon 2000. godine nabavljeno je još 6 garnitura opet od tvrtke Borco Höhns, a one starije su rashodovane tako da ih je trenutno u funkciji svih 6. Kapacitet jedne garniture je 100 sjedećih mjesta i 50 stajaćih i vožnja traje oko 30 minuta.

Slika 4. Elektro brod Srna

Iste godine kada su počeli prometovati vlakovi uvedeni su i elektro brodovi na jezeru Kozjak. U početku su nabavljeni manji brodovi kapaciteta 25 i 50 putnika, a 1978. i prvi veći elektro brod „Medo“kapaciteta 120 putnika. Trenutno je u floti 8 elektro brodova i to dva mala (Slap i Buk) od kojih svaki prevozi 50 putnika i 6 velikih (Lija, Sedra, Vidra 2, Kozjak, Medo i Srna), a svaki prevozi 100 putnika. Manji brodovi prometuju na kraćoj dionici, a veliki uzduž cijelog jezera. Vožnja brodom na dužoj liniji po jezeru Kozjak traje 20 minuta.

Slika 5. Elektro brod na Kozjaku
Slika 6. Eletro brodovi na pristaništu

Godine 1990. postavljen je jedan manji elektro brod za kružnu vožnju po Prošćanskom jezeru, ali na tom jezeru brodovi sada ne voze.

Pročitajte ostale priče iz serije “70 priča za 70 godina Nacionalnog parka Plitvička jezera”