Nacionalni park Plitvička jezera uspješno je predstavio svoju ponudu na sajmu FESPO koji se održavao u Zürichu od 1. do 4. veljače 2024. godine. Posebnost ovogodišnjeg nastupa, odnosno predstavljanja hrvatskog turizma na tržištu Švicarske jest status Hrvatske kao Zemlje partnera ovogodišnjeg sajma, čime hrvatske regije, destinacije, ali i turistički proizvodi imaju posebnu promotivnu vidljivost u odnosu na ostale zemlje koje se predstavljaju u Zürichu.
Na svečanom otvorenju sajma FESPO u Zürichu prisustvovala je hrvatska turistička delegacija predvođena ministricom turizma i sporta Nikolinom Brnjac, direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem u sklopu hrvatskog izložbenog prostora, Veleposlanicom RH u Švicarskoj Andreom Bekić, direktorom Predstavništva HTZ-a u Austriji Branimirom Tončinićem, te generalnim menadžerom sajma Stephanom Amstadom. Uz njih su bili i predstavnici 13 hrvatskih suizlagača, kao i više od 50 inozemnih predstavnika medija.
„Na sajmu FESPO predstavit ćemo sve ljepote i posebnosti Hrvatske s nikad bogatijim i sadržajnijim programom koji očekuje sve posjetitelje hrvatskog štanda. Prepoznajemo potencijale hrvatskih destinacija na tržištu Švicarske, a veliki interes Švicaraca za putovanjima u našu zemlju, posebno u pred i posezoni, za nas je iznimno važan“, poručio je Staničić, dodatno istaknuvši zajedništvo i povezanost dviju zemalja u sferi kulture, sporta i gastronomije.
Tijekom sajma, hrvatska delegacija se susrela s brojnim partnerima i predstavnicima turističkih subjekata poput Croaticuma, ID Riva Tours GmbH te Meersichtom, organizatorima putovanja specijaliziranih za Hrvatsku. Razgovarali su o zajedničkoj suradnji i s predstavnicima Travel Magazina, vodećeg turističkog magazina u Švicarskoj.
„Turisti s tržišta Švicarske fokusirani su na održiva putovanja, prirodu, kamping, aktivni odmor, gastronomiju, kvalitetu usluge, i zato Hrvatsku na ovom sajmu, na kojem smo po drugi puta zemlja partner, predstavljamo kao zemlju cjelogodišnje, održive i kvalitetne turističke ponude. Prošla godina je za tržište Švicarske bila rekordna, ostvareno je više od 300 tisuća dolazaka te gotovo 1,4 milijuna noćenja, a već otpočetka ove godine Švicarci su u Hrvatskoj ostvarili 11% veći turistički promet u odnosu na siječanj prošle godine. Sve one aktivnosti koje je Vlada učinila za razvoj održivog turizma – od strateškog i zakonodavnog okvira do osiguranih rekordnih financijskih sredstava utjecali su i na podizanje kvalitete hrvatske turističke ponude te okretanju prema održivosti, što turisti sve više i prepoznaju, a potvrda nam je stigla i iz Europske komisije, gdje je u strateškom dokumentu za razvoj turizma u EU „Tranzicijski put za turizam“, Hrvatska navedena kao primjer dobre prakse kada govorimo o Strategiji razvoja održivog turizma do 2030. godine te osiguranim financijskim sredstvima za provedbu reforme kroz NPOO“, – izjavila je ministrica Brnjac.
Nastup Nacionalnog parka Plitvička jezera na sajmu u Zürichu je od iznimne važnosti, a rezultati Švicarskog tržišta to potvrđuju. Prošle godine, Nacionalni park je zabilježio 5299 noćenja, što predstavlja 84 % noćenja iz 2019. godine te 18% više u odnosu na 2022. godinu. Naši kampovi su posebno privlačni švicarskim posjetiteljima zbog obilja aktivnosti i sadržaja te su postaju omiljena destinacija za odmor.
Očekujemo nastavak pozitivnih trendova i rast broja švicarskih posjetitelja koji uživaju u prirodnim ljepotama našeg najstarijeg nacionalnog parka u Hrvatskoj.