„Moj planet Zemlja i klimatske promjene“

Urednik Blog, Novosti stručne službe

Radionica s učenicima Područne škole Saborsko

Svjesni smo činjenice da su klimatske promjene postale naša realnost i da sve više utječu kako na prirodni svijet tako i na čovječanstvo. No, da li smo svjesni da je potrebno približiti utjecaj klimatskih promjena i djeci? Naravno na jedan vedar način, ali s porukama koje će djeca ponesti u svojim glavicama i biti budući ambasadori jednog zdravijeg planeta. U svrhu provedbe edukativne radionice o klimatskim promjenama osmišljene u Nacionalnom parku Plitvička jezera, družili smo se s djecom iz Područne škole Saborsko, učenicima od 1. do 4. razreda i tom prilikom dotaknuli se važnih informacija o klimatskim promjenama, ali na njima prihvatljiv način. Prije svega su naučili razlikovati što je to vrijeme, a što je klima, a zatim koji različiti ekosustavi postoje na našem planetu, dok su izrezujući i lijepeći na štapiće životinje poput kita, pingvina, deve, gorile i sove i sami vrlo lijepo znali gdje te životinje žive, kako se kreću, hrane, pa i kako se glasaju. Time smo se dotaknuli i što bi se moglo dogoditi ovim životinjama ako se promjene njihovi uvjeti potrebni za život odnosno uvjeti staništa. Pokus otapanja ledenjaka vjerojatno je bio najzanimljiviji i tom su prilikom djeca uz jednostavne pomagače kao što je kamenje koje predstavlja kopno, figurice Lego ljudi, razne životinje i led koji je predstavljao sante leda, mogli vidjeti što se događa uslijed otapanja ledenjaka. Cijeli naš umjetno stvoreni „sustav“ grijao se pod lampom do kraja radionice, a prije i na kraju izmjerena je razina vode u kadici. Na kraju su učenici i sami uvidjeli kako su jedan pingvin i jedan polarni medvjed izgubili svoje mjesto na santi leda koja se otopila i morali su se preseliti na drugu! Fokus radionice stavljen je na stakleničke plinove, kuglice u našoj atmosferi čija se količina povećava uslijed intenzivnog korištenja fosilnih goriva (slikovnim prikazima vidjeli su kako nastaju fosilna goriva i za što se koriste). Na kraju, djeca su izvrsno usvojila koji su izvori energije poželjni (obnovljivi izvori energije), a koji nisu, ali zbilja su i sama djeca vrlo svjesna potrebe očuvanja okoliša kroz recikliranje, očuvanje šuma od sječe i požara, potrebe za čistim zrakom te općenito održivom načinu života.

Želimo im od srca da postanu ambasadori očuvanja našeg planeta, a posebno da u njihovoj budućnosti bude postignut održiv razvoj kako bi se ublažile klimatske promjene i kako bi dostigli ciljeve smanjenja porasta temperature na Zemlji.