Sadnja stabalca mukinje sa učenicima i nastavnicima Osnovne škole Cetingrad
Ove godine Dan planeta Zemlje obilježili smo sa učenicima i nastavnicima Osnovne škole Cetingrad. OŠ Cetingrad nalazi se u Cetingradu i ima stotinjak učenika.
Učenike smo najprije upoznali sa sloganom ovogodišnjeg obilježavanja Dana planete Zemlje: Uloži u naš planet! Kako svatko od nas pa i oni kao učenici mogu pomoći očuvanju našeg jedinog doma, planete Zemlje. Čak i mali svakodnevni koraci poput gašenja svjetla kada nismo u učionici ili prostoriji, ako više koristimo bicikl umjesto automobila, ako razdvajamo i recikliramo otpad mogu pridonijeti u očuvanju naše planete. Učenicima smo u brzom kvizu podijelili slikovnice vezane uz prirodne vrijednosti Nacionalnog parka Plitvička jezera.
Na kraju ove kratke edukacije zajedno s učenicima posadili smo stabalce mukinje (Sorbus aria) ispred škole, koja će ih kasnije podsjećati na ovaj poseban dan. Mukinja spada u šumsko voće tzv. voćkarice. Njeni cvjetovi privlače kukce, a plodovima se hrane ptice i životinje. U prošlosti je i ljudima služila za hranu.
Zahvaljujemo ravnateljici OŠ Cetingrad, Zorki Cindrić, knjižničarki Božici Tominac, domaru Mati te svim učenicima i nastavnicima koji su pomogli u realizaciji ove male eko akcije za Dan planeta Zemlje.
Više o obilježavanju Dana planete Zemlje sa učenicima i nastavnicima Osnovne škole Cetingrad možete pročitati na linku i vidjeti u galeriji fotografija.
EDUKATIVNI PROGRAM „ŠTO SE DOGAĐA S KLIMOM?“ ZA DAN PLANETA ZEMLJE
Povodom Dana planeta Zemlje ujedno smo održali i edukativni program pod nazivom „Što se događa s klimom?“ s učenicima 6. razreda osnovnih škola. U programu su sudjelovale lokalne škole koje se nalaze u Nacionalnom parku ili u njegovoj bližoj okolici: Osnovna škola Eugena Kvaternika iz Rakovice, Osnovna škola Plitvička Jezera s Mukinja i Osnovna škola dr. Franje Tuđmana iz Korenice.
Kroz program su se učenici upoznali s osnovnim razlikama između vremenskih prilika i klime, klimatskim zonama te uzrocima i posljedicama klimatskih promjena koje se neupitno događaju na našem planetu. Da bi učenje o klimatskim promjenama bilo zanimljivo i ne samo prepuno grafičkih prikaza i činjenica, učenici su proveli pokus otapanja morskog leda i ledenjaka kojim smo željeli zabilježiti razlike porasta razine vode (ili u globalnom smislu razine mora) ukoliko bi se otapao led Arktika i led Antarktike. Da li ste znali da kada bi se ukupni led Antarktike otopio, razina mora bi porasla za 54 m!? Kako bi približili učenicima pojam stakleničkih plinova i njihovog utjecaja na zagrijavanje planeta, u kreativnom dijelu programa učenici su prema predlošku izrađivali modele molekula stakleničkih plinova od plastelina i štapića te crtali planet Zemlju i oko planeta poslagali svoje modele molekula. Ovom vježbom su ujedno naučili razlikovati atmosferu u kojoj se nalazi prekomjerna količina stakleničkih plinova u odnosu na onu u kojoj je manje stakleničkih plinova. Nakon provedenog programa, zajedno smo prošli kroz kviz kako bi testirali stečeno znanje i možemo samo reći da su učenici usvojili koje se značajne promjene povezuju s klimatskim promjenama našeg planeta.