Posjetitelji
U 2024. godini Nacionalni park Plitvička jezera posjetilo je ukupno 1,492.994 posjetitelja iz približno 163 zemlje diljem svijeta. Kada se promatra promjena broja posjetitelja unutar godine, srpanj i kolovoz se izdvajaju kao mjeseci s najvišim brojem posjetitelja, dok su zimski i jesenski mjeseci manje posjećeni. U prošloj se godini posebno izdvajaju svibanj i rujan s nešto manje od 200.000 posjetitelja, što upućuje na pozitivnu predsezonu i posezonu, kada je ujedno i više grupnih posjeta.

Posjetitelji imaju mogućnost ući u sustav posjećivanja i prema odabranim programima obilaska na dva glavna ulaza u Nacionalni park – Ulaz 1 i Ulaz 2. U 2024. godini udio posjetitelja koji je započeo svoj obilazak s Ulaza 1 iznosi 61 %, dok je Ulaz 2 za početak svog obilaska Parka odabralo 39 % posjetitelja.

U strukturi posjetitelja, zabilježeno je 79 % odraslih, 13,7 % djece u dobi između 7 i 18 godina te 7,3 % studenata.

Nacionalni park Plitvička jezera posjećuju i osobe s invaliditetom (odrasli i djeca). U 2024. godini ukupan broj posjetitelja s nekim oblikom dugotrajnih tjelesnih, mentalnih, intelektualnih ili osjetilnih oštećenja bio je 4.451. Iako svi dijelovi posjetiteljskog sustava nisu prilagođeni osobama s invaliditetom, vizija našeg zaštićenog područja je omogućiti bolju dostupnost pojedinih staza te uložiti u pristupačnost informacija osobama s oštećenjima vida. Kao jedni od partnera Hrvatskog saveza gluhih i nagluhih na projektu Priroda za sve na znakovnom, nastojat ćemo interpretaciju u posjetiteljskom sustavu prilagoditi gluhim i nagluhim osobama.

Nacionalni park Plitvička jezera posjećuju posjetitelji iz cijeloga svijeta pri čemu je u 2024. godini najveći udio iz europskih zemalja (77,7 %) te iz zemalja Azije (12,8 %). Udio posjetitelja iz Sjedinjenih Američkih Država i Kanade iznosi 6 %, Južne Amerike 1,3 %, a Srednje Amerike i Afrike 0,5 % odnosno 0,7 %. Iz zemalja Australije i Oceanije udio posjetitelja je bio 1 %. Ako se promatraju europske zemlje, najveći broj posjetitelja bio je iz Hrvatske, zatim Njemačke, Poljske, Francuske i Italije. Broj posjetitelja iz Hrvatske ne odnosi se samo na broj osoba s područja Hrvatske već i onih posjetitelja koji žive u inozemstvu, ali koriste nacionalni broj mobitela za kupovinu ulaznica. Udio posjetitelja iz Hrvatske u ukupnom udjelu posjetitelja iznosio je 15 %, što znači da Nacionalni park Plitvička jezera ipak u najvećem broju posjećuju strani turisti (85 %).

Statistički pokazatelji turističkog prometa
Tijekom 2024. godine, u smještajnim kapacitetima upravljanima od strane Javne ustanove ostvareno je 149.156 noćenja.
Broj noćenja stranih turista je iznosio 139.050, odnosno 93 % ukupnog broja ostvarenih noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 10.106, odnosno 7 % ukupnog broja ostvarenih noćenja.

Od ukupnog broja ostvarenih noćenja u hotelu Jezero, 13% se odnosi na domaće turiste, dok se 87% odnosi na strane turiste.

U kampovima Korana i Borje od ukupnog broja ostvarenih noćenja u 2024. godini čak 99% se odnosi na strane goste.

Tijekom 2024. godine, najveći udio u ukupnim noćenjima u smještajnim kapacitetima Nacionalnog parka Plitvička jezera ostvarilo je njemačko tržište, a potom slijede tržišta Tajvana, Italije i SAD-a.

U hotelu Jezero, najveći udio u ukupnim noćenjima ostvarilo je tržište Tajvana, a potom slijede tržišta SAD-a, Hrvatske i Japana.

U kampovima Korana i Borje, najveći udio u ukupnim noćenjima ostvarilo je njemačko tržište, a potom slijede tržišta Nizozemske, Italije i Francuske za kamp Koranu, te tržišta Nizozemske, Francuske i Italije za kamp Borje.