Osvrt na događanje “Hommage Milki Trnini”

Urednik Blog, Novosti

U Nacionalnom parku Plitvička jezera održano je događanje “Hommage Milki Trnini”, koje je okupilo štovatelje lika i djela Milke Trnine. Ovu jedinstvenu prigodu otvorio je ravnatelj Parka, g. Tomislav Kovačević, koji je u svom govoru naglasio značaj Milke Trnine za našu kulturnu baštinu i sam Nacionalni park. Spomenuo je i posebnu vezu između Plitvičkih jezera i Milke Trnine, istaknuvši da je Društvo za uređenje i poljepšanje Plitvičkih jezera i okolice, koristeći honorar od njezinih nastupa, izgradilo dio staza i vidikovaca, čime je značajno doprinijelo razvoju ovog prekrasnog kraja. Ravnatelj je naglasio da bi volio da ovo događanje postane tradicija, kako bismo se svake godine na ovaj način prisjećali velike umjetnice. Milka Trnina, poznata hrvatska operna diva, rođena 1863. godine u Vezišću, ostavila je dubok trag u svijetu opere, osobito kroz izvođenje Wagnerovih heroina diljem svijeta.

Pored umjetničkog rada, Milka je bila i predana humanitarka; 1898. godine sav prihod od koncerta u Hrvatskom narodnom kazalištu darovala je Društvu za uređenje i poljepšanje Plitvičkih jezera i okolice. U znak zahvalnosti, Društvo je jedan od slapova na Plitvičkim jezerima imenovalo njenim imenom, slapom Milke Trnine, čime je zauvijek povezana s ljepotom ovog prirodnog bisera. Ravnatelj je na kraju istaknuo važnost očuvanja sjećanja na ovakve velike umjetnike, koji su ostavili neizbrisiv trag u našoj povijesti i kulturi.

Izložba umjetnina, koju je pripremila akademska umjetnica Ljerka Njerš, obuhvaća monotipije otisnute s glinenih ploča i slike izrađene u staklu koje zrcale Milkinu ljepotu i kostime u kojima je nastupala na svjetskim pozornicama. Ova izložba je otvorena u Zimskom vrtu hotela Jezero do 7.11.2024., a potom se vraća u Općinu Križ.

Tijekom događanja, posjetitelji su imali priliku kušati Milkin medenjak, a predstavnici Općine Križ objasnili su povezanost između Milke i ovog tradicionalnog slatkiša. Naime, Milka Trnina bila je mlinareva kći, a njezina majka pekla je medenjake od domaćeg brašna i meda, čime se kroz desetljeća sačuvala tradicija i obiteljska povijest.

Osim vizualnih i gastronomskih užitaka, prisutni su imali priliku uživati u glazbenom nastupu mlade sopranistice Antonije Žarković. Njezina izvedba opera ostavila je snažan dojam na publiku. Predstava „Tajna Milke Trnine“ u izvedbi Amaterskog kazališta „Josip Badalić“ Križ je obogatila događanje spojem elemenata krimi priče s humorističnim trenucima, stvarajući dinamičnu atmosferu koja je nadmašila očekivanja svih prisutnih.

Događanje “Hommage Milki Trnini” pokazalo je koliko je važno njegovati kulturnu baštinu i prisjećati se velikana koji su ostavili neizbrisiv trag u našoj povijesti. Više informacija o ovom događanju možete pronaći na sljedećem linku.